Борислав Гуцанов: Време е прокуратурата да провери „Градски транспорт“, в противен случай ще сезирам главния европейски прокурор Лаура Кьовеши

Юли 06, 2021 ВАРНА Новини Избори 0 922

06.06.2021

Общинското дружество "Градски транспорт" е на изкуствено дишане поредна година с помощта на общинския бюджет. Към момента има натрупани над 14 млн. лева загуби. Критото от обществеността финансово напрежение може да избухне всеки момент и да остави Варна без обществен транспорт. Крайно време е прокуратурата да извърши проверка на дружеството. Ако това не се случи, ще изпратя сигнал до Европрокуратурата“, заяви вторият в листата на БСП-Варна, Борислав Гуцанов. Той уточни, че вече почти 10 години след подписването на договора за Интегриран градски транспорт, общественият превоз във Варна не е нито европейски, нито е интегриран. Няма и бърз  коридор

„Владислав Варненчик“ – „Бриз“. Няма работеща електронна билетна система. “За съжаление „Градски транспорт“ е поредното доказателство за безхаберното управление на ГЕРБ, което има няколко „заслуги“ - да урежда своите представители в Европейския парламент и председател на общински съвет със „златни земи“ до язовир в община с голямо евродепутатско влияние, да „дарява“ близки до роднините на жените си фирми с апетитни парчета от местния бизнес, да търгува с влияние. И на този фон – нито една свършена безкористно обществено полезна работа”, каза още той, изразявайки надежда, че  компетентните органи ще проверят и това „оглозгано“ общинско дружество, така, както влязоха в община Варна и се заровиха в боклука на последните управленски мандати на ГЕРБ. Борислав Гуцанов подчерта, че парадоксалното в случая е, че гробокопачът на общинската фирма „Градски транспорт“ до голяма степен е т.нар. автоматизирана система за продажба на билети, която е част от общинския проект „Интегриран градски транспорт“.  До момента той е финансиран с близо 150 млн. лева, по-голямата част от които осигурени по програмите "Регионално развитие" и "Региони в растеж" на Европейския съюз. “Голямата част от задълженията на общинския превозвач бяха натрупани в периода, в който паралелно се продаваха билети от кондукторки и чрез автоматизираната система, която така и не заработи пълноценно. Не за друго, а защото приходите от системата не отиват и днес в общинската фирма „Градски транспорт“, която реализира превоза, а в общинското предприятие ТАСРУД, което стопанисва автоматите. Така администрацията на практика влезе във финансова война с търговско дружество, на което е едноличен собственик. Каква е крайната цел? Мога само да предположа, че е свързана със сериозни икономически интереси”, обясни вторият в листата на БСП-Варна. И допълни: „Можем без резерви да предположим, че друг основен проблем, довел до сегашното състояние на градския транспорт в града, е неспособността на администрацията на кмета Иван Портних да координира прилагането на новата транспортна схема на града. За нея, през 2015 – 2016 г., същата администрация похарчи близо 1 млн. евро. Да не говорим за порочната система за дотиране на билета вместо въвеждането на новата транспортна схема, с което ще се плаща на километър пробег”.